Ćmielów dn. 20 kwietnia 2023r.

 

                                                                    BURMISTRZ  ĆMIELOWA

                                    OGŁASZA  NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE:

                                                    Podinspektor ds.  wymiaru podatku w referacie podatkowym

                                                          W  URZĘDZIE  MIASTA I GMINY W ĆMIELOWIE

                                                                   ul. Ostrowiecka 40   

1.       Wymagania niezbędne :

1.       Osoba posiadająca obywatelstwo polskie, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, korzystająca z pełni praw publicznych.

2.       Osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

3.       Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku: wymiaru podatku

w referacie podatkowym

4.       Wykształcenie: wyższe,

5.       Wymagany staż pracy: 3 lata

6.       Znajomość przepisów prawnych z zakresu zadań realizowanych na stanowisku a  w szczególności ustaw: 

1)      ustawy o samorządzie gminnym,

2)      ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego,

3)      ustawy o pracownikach samorządowych,

4)      ustawy ordynacja podatkowa

5)      ustawy o podatkach i opłatach lokalnych

6)      ustawy o podatku rolnym,

7)    ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej

8)    znajomość Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Ćmielowie

2.       Warunki pracy na stanowisku:

a.       Wymiar etatu – pełny etat

b.       Umowa o pracę

c.       Miejsce pracy : Urząd Miasta i Gminy w Ćmielowie ul. Ostrowiecka 40

Referat podatkowy

d.       Rodzaj pracy/warunki : stanowisko urzędnicze,  decyzyjne, praca biurowa przy monitorze ekranowym

3.       Wymagania dodatkowe:

a.       Dobra znajomość  obsługi pakietów biurowych,

b.       Posiadanie doświadczenia zawodowego związanego z prowadzeniem spraw objętych zakresem czynności na stanowisku objętym naborem

c.       Zdolność szybkiego przyswajania informacji

d.       Dyspozycyjność,

e.       Zaangażowanie, inicjatywa, kreatywność, samodyscyplina, dokładność, samodzielność

f.        Odporność na stres

g.       Prawo jazdy kat. „B”

 

 4.       Zakres zadań na stanowisku :

1.  Prowadzenie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku  rolnego oraz podatku leśnego od osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej w tym:

  1. dokonywanie czynności sprawdzających mających na celu: sprawdzenie
    terminowości składania przez podatników deklaracji, formalnej poprawności
    deklaracji, ustalenie stanu faktycznego w zakresie niezbędnym do stwierdzenia
    zgodności z przedstawionymi dokumentami, i dokonywanie przypisu podatku,
  2. przeprowadzanie postępowania wyjaśniającego w przypadku wątpliwości, co do rzetelności złożonych przez podatników deklaracji,
  3. prowadzanie postępowań w sprawie określenia wysokości podatków: wysyłanie wezwań, postanowień oraz wystawianie decyzji 
  4. prowadzenie zbiorczego rejestru przypisów i odpisów podatku od nieruchomości, podatku  rolnego i podatku leśnego,
  5. prowadzenie rejestru skutków obniżenia stawki oraz sporządzanie sprawozdań kwartalnych i rocznych w tym zakresie,

2.   Prowadzenie wymiaru podatku od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych w tym:

a.        sprawdzanie  terminowości i poprawności  pod względem merytorycznym i formalnym składanych przez podatników  deklaracji,

b.       prowadzenie ewidencji środków transportowych, rejestrów wymiarowych, rejestrów przypisów i odpisów;

c.       prowadzenie rejestru skutków obniżenia stawki oraz sporządzanie sprawozdań kwartalnych i rocznych w tym zakresie,

d.       wszczynanie postępowania podatkowego na podstawie comiesięcznych wykazów zarejestrowanych pojazdów ujawnionych w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Św.,

e.       przygotowywanie decyzji określających wysokość podatku

3.  Przygotowywanie projektów decyzji określających zaległość podatku oraz projektów decyzji o odpowiedzialności spadkobiercy za zobowiązania podatkowe.

4.  Prowadzenie kontroli podatkowej w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego osób prawnych oraz podatku od środków transportowych osób fizycznych osób fizycznych i prawnych, w szczególności:

a.       analiza porównawcza dokumentów i baz źródłowych ze złożonymi deklaracjami podatkowymi a stanem faktycznym i innymi bazami danych,

b.       przeprowadzanie czynności kontrolnych w terenie,

c.       przeprowadzanie oględzin nieruchomości,

d.        przeprowadzanie wizji lokalnych w terenie,

e.        prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie

5. Przygotowywanie dokumentacji potrzebnych do przeprowadzania spraw spadkowych z urzędu

6. Realizacja zadań związanych ze  zwrotem producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej w tym:

a.       przyjmowanie i weryfikacja wniosków złożonych przez producentów rolnych,

b.       wyliczanie limitu zwrotu podatku przysługującego producentom rolnym,

c.       przygotowywanie decyzji w przedmiotowej sprawie.

7. Realizacja innych zadań zleconych przez Burmistrza Ćmielowa  lub Kierownika Referatu.

8. Wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas  W.

Zadania dodatkowe:

1.Aktualizacja informacji podatkowych zamieszczanych na stronie BIP Gminy Ćmielów

2. Kontrola targowiska miejskiego.

5.       Wymagane dokumenty :

a.       List motywacyjny oraz CV podpisany przez kandydata

b.       Kwestionariusz osobowy wg. wzoru dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie podpisany przez kandydata

c.       Kserokopie  świadectw pracy ( jeśli takie posiada ) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,

d.       Oświadczenie kandydata o braku przeciwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska podpisane przez kandydata

e.       Kserokopie dokumentów ( poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem ) potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.

f.        Oświadczenie kandydata , że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

g.       Oświadczenie kandydata , że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się  nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze jednego etatu.

h.       Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach .

6.       W miesiącu poprzedzającym datę niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy w Ćmielowie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych przekroczył 6%.

Wymagane dokumenty aplikacyjne : list motywacyjny , szczegółowe CV ( z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej ), powinny być opatrzone klauzulą:   „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997r.  o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019r. poz. 1781  z późn. zm. ) oraz ustawą z dn. 21.11.2008r. o pracownikach samorządowych ( Dz.U. z 2022r. poz. 530 ze zm. )

 Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście , w zaklejonej kopercie w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Ćmielowie pok. nr 18 (sekretariat ) lub pocztą na adres : Urząd Miasta  i Gminy w Ćmielowie ul. Ostrowiecka 40 z dopiskiem :

Konkurs na stanowisko Podinspektora ds. wymiaru podatku

Termin składania dokumentów aplikacyjnych : do   4 maja 2023r. do godziny 15.00

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Miasta i Gminy w Ćmielowie po wyżej określonym terminie  nie będą rozpatrywane.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.pl/ oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Ćmielowie ul. Ostrowiecka 40 przez okres trzech miesięcy.

 

 

 

 Klauzula informacyjna.

1.       Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(RODO).

2.       Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.

3.       Administratorem danych jest Urząd Miasta i Gminy w Ćmielowie.

4.       Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych:  inspektor@cbi24.pl

5.       Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na wolne stanowisko urzędnicze.

6.       Informacje o odbiorcach danych: Urząd Miasta i Gminy ul. Ostrowiecka 40 27-440 Ćmielów.

7.       Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko urzędnicze lecz nie dłużej niż 3 miesiące.

8.       Uprawnienia:

a.       Prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych,

a także prawo do przeniesienia danych; żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany wyżej.

b.       Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego

Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych w zw. Z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

 

 

                                                                                                                              Burmistrz Ćmielowa

                                                                                                                              /-/ Joanna Suska